Bezorging

1. Wat zijn de verzendkosten?
Al onze producten worden gratis verzonden.

2. Kan ik mijn bestelling volgen?
Jazeker, wij versturen alle bestellingen met Track & Trace. Jouw bestelling kun je hier volgen. Soms is de orderstatus van een bestelling nog niet zichtbaar. In dat geval vragen we nog een paar dagen geduld.

3. Wat zijn de levertijden?
Viante streeft naar een snelle levering van de producten. De te verwachten levertijd wordt vermeld op elke productpagina, naast de prijs van het product.

Leveringen in het buitenland
Voor leveringen buiten Nederland, België en Duitsland gelden afwijkende levertijden. Wil je graag precies weten wanneer je bestelling geleverd wordt, neem dan contact op met onze klantenservice.

4. Ik ben niet thuis tijdens de bezorging, wat nu?
Als je pakket niet afgeleverd kan worden, wordt het 2 weken voor je bewaard op een PostNL locatie. Hiervan ontvang je een notificatie van de bezorger, waar ook de afhaallocatie op vermeld staat. Na 2 weken stuurt PostNL de zending terug naar ons magazijn. Wij storten het aankoopbedrag terug, zodra we je retourzending verwerkt hebben.

5. Verkeerd adres
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat het opgegeven verzendadres correct is. Neem onmiddellijk contact met ons op, als je denkt dat je een verkeerd verzendadres hebt opgegeven. Meestal is het nog mogelijk om je adres aan te passen in onze administratie.

6. Verloren of gestolen pakketje
Viante is niet verantwoordelijk voor verloren of gestolen pakketten. Maar helaas kan het gebeuren dat je Track & Trace aangeeft dat het pakketje geleverd is maar jij toch niets ontvangen hebt. In dat geval doen we onze uiterste best om je te helpen. Meld dit probleem zo snel mogelijk bij ons. 14 dagen na de aangegeven leverdatum wordt er een onderzoek gestart door de bezorger. Wij houden je op de hoogte van het verloop van dit onderzoek.

Controleer jij voor de zekerheid of het pakketje bij de buren is bezorgd?

7. Waar komen onze producten vandaan?
Veel van onze producten worden in het buitenland gemaakt. Om jou een zo scherp mogelijke prijs aan te kunnen bieden, hebben wij slechts een klein distributiecentrum in Nederland. Dit betekent dat onze producten vaak direct vanuit het buitenland aan onze klanten worden geleverd. Zo besparen wij transportkosten en kunnen wij de producten voor een goedkopere prijs aanbieden, zonder verschil in kwaliteit.

8. Levertijd en aankomst
1 – 3 werkdagen – Je bestelling wordt direct vanuit ons distributiecentrum in Oosthuizen verzonden. Je bestelling is gemakkelijk te volgen via Track & Trace en wordt door PostNL/DHL bezorgd.

3 – 9 werkdagen – De bestelling wordt vanuit ons distributiecentrum in Spanje verzonden. Je bestelling is gemakkelijk te volgen via Track & Trace en wordt door PostNL/GLD/DHL bezorgd.

Al onze bestellingen worden met Track & Trace verzonden, ongeacht de grootte, verzendwijze of levertijd.